הדרכות וקבוצות קריאה
הדרכה פרטנית בפסיכותרפיה
הדרכה פרטנית למטפלים המבוססת על גישה פסיכואנליטית ומתייחסת לעולם המבוגרים, נוער וילדים.
הדרכה קבוצתית בפסיכותרפיה
קבוצת הדרכה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית בהנחיית מאיה שהם. יום וזמן המפגש יקבע בהתאם למשתתפים. הקבוצה תמנה עד 5 משתתפים.
הדרכה לרופאים בהתמחות פסיכיאטרית
הדרכה פרטנית או קבוצתית לרופאים מתמחים בפסיכיאטריה לקראת מבחן המומחיות שלהם. לימוד, הדרכה והכנה לקראת שלב א' ושלב ב'.
סמינר קריאה
מושגי בסיס בתיאוריית ביון
"אמונה ודמיון"- רונלד בריטון
קבוצת הקריאה תעסוק במושגי הבסיס של ביון כגון: מיכל-מוכל, פונקציית אלפא, צמיחת חשיבה, הפנומנולוגיה של הפסיכוזה, ללא תשוקה, ידע וזיכרון, מושג ה-O מושג ה-K, טרנספורמציות ועוד. הספר: "החשיבה הקלינית של וילפרד ביון/ג'ואן ונוויל סימינגטון, ילווה אותנו לאורך הסמינר לצד העמקה בכתביו המקוריים של ביון.
בסמינר נקרא בצורה מעמיקה ויסודית את הספר של רונלד בריטון- "אמונה ודמיון".
בריטון הוא אחד מהכותבים המשפיעים בימינו. בכתיבתו ניכרת השפעתם של קליין, ביון, רוזנפלד, בטי ג'וזף, חנה סגל ואחרים. כתיבתו של בריטון יצירתית, בעלת גוון ייחודי ומקורי. הוא מרתק ושנון ודוגמאותיו מעוררות מחשבה רבה.
"הלב החושב"- אן אלוורז
היבטים רגשיים בהערכה ואבחון לילדים ונוער
ספרה המרתק והמשפיע של אלוורז מזהה שלוש רמות של נוכחות והבנת מטפלת ותקשורת עם מטופל. עבודתה עוסקת בילדים ונוער פגועים ובעלי הפרעות קשות ואולם ההבנייה שאלוורז הציעה מתאימה לחשיבה וליישום טיפולי אצל כלל המטופלים ובכל הגילאים.
בסמינר נקרא בצורה יסודית ומעמיקה מגוון פרקים מתוך הספר. הקריאה תלווה בדוגמאות קליניות.
הקורס יעסוק בהיבטים רגשיים ונפשיים הבאים לידי ביטוי באבחון פסיכו-דיאגנוסטי. מטרתו הרחבה והעמקת ההתבוננות הקלינית בפסיכו-דיאגנוסטיקה. בקורס יערך ניתוח פרשני של מבחנים כגון: בנדר, TAT , ציורים.
נתייחס למושגים כמו: העברה, העברה נגדית, הגנות, עמדה פראנואידית-סכיזואידית מול דיכאונית, תפיסה עצמית ובין אישית מתוך תיאוריית ויניקוט וביון ועוד.
יום ושעת המפגש יקבעו עם המשתתפות/ים ופתיחת הקבוצה מותנה במינימום של חמישה משתתפות/ים. עלות: 180 ש"ח לחודש.
מנחה: מאיה שהם, פסיכולוגית קלינית מדריכה. מנהלת קליניקת בי- תנועה ובוגרת בית הספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית של אוניברסיטת חיפה. דוקטורנטית בתוכנית "פסיכואנליזה ופרשנות" באוניברסיטת בר אילן. מרצה בקורס: "היבטים רגשיים בפסיכו-דיאגנוסטיקה" עבור פסיכולוגים חינוכיים מנוסים.