
לעודד את הילדים לשימוש מושכל במסכים
תרבות שימוש המסכים מציפה ילדים ומתבגרים בתוכן שהם לא מסוגלים לתפוס, לנתח ולהבין אותו. לכן, זקוקים למבוגר שיתווך להם את המידע, יסביר, יעבד בשבילם את מה שראו ושמעו.
החיים מלאים במעברים, שינויים, התמודדויות ומשברים. חלק מהשינויים הם מתוך רצון וכוונה וחלק מהשינויים מאילוץ וחוויה של אין ברירה.
שינוי קשור לפרידה ממה שהיה קודם, התמודדות עם החדש והפיכתו למוכר ובהדרגה לנעים ולטוב. זה קורה כשיש השלמה עם השינוי ומצליחים 'לשחרר' את שהיה ולהמשיך הלאה.
אנשים מגיעים לטיפול בתקופות אלו מסיבות שונות: חלקם רוצים להתלבט ולחשוב עוד לפני שינוי עתידי. יש הרוצים לעבד תחושות של 'תקיעות' וחוסר מימוש או משמעות בחיים, אחרים שרוצים להשיג צמיחה אישית והתפתחות שלא מתאפשרת להם ורוצים להבין מה חוסם אותם ועוד.
ישנם שינויים ומעברים שאנו צולחים אותם יותר בקלות ואחרים שהופכים עבורנו לאזור משברי ובהם פעמים רבות נבקש להיעזר בתמיכה ובטיפול רגשי ונפשי.
אזור משברי משתנה מאדם לאדם. הוא יכול להיות: שינוי מקום מגורים, פרידות ממשמעותיים לנו, גירושין, פיטורין או שינוי מקום עבודה, מחלה פיזית או נפשית ועוד. כל אדם שונה במה שבתוכו הופך לאזור שיותר קשה 'לחצות' אותו לבדו.
"אמצע הדרך הוא מקום מבולגן אבל שם מתרחש הקסם."
ברנה בראון
תרבות שימוש המסכים מציפה ילדים ומתבגרים בתוכן שהם לא מסוגלים לתפוס, לנתח ולהבין אותו. לכן, זקוקים למבוגר שיתווך להם את המידע, יסביר, יעבד בשבילם את מה שראו ושמעו.
להלן תוצאות מתוך מחקרי מוח רבים שבדקו את הקשר בין חשיפה למסכים בגילאים שונים (ילדות והתבגרות) על התפתחות מוחית קוגניטיבית וחברתית.
כאשר תינוק מגיע לעולם הוא נושם את נשימתו הראשונה, סופג באופן חושי צלילים, אור, מגע, ריח וטעם. תינוק תמיד נולד לתוך הקשר משפחתי- לסיפור משפחתי וזוגי וסופג וחווה קשר בין אישי מהרגע הראשון של חייו.