טיפול פסיכולוגי בילדים
טיפול פסיכודינמי בילדים ובמתבגרים כולל בתוכו טיפול שבועי לילד או למתבגר לצד הדרכת הורים אחת למספר שבועות, לפי הצורך.
ככל שגיל הילד צעיר יותר, כך הוא מבטא את מצוקותיו, קשייו, את מה שעובר בתוכו דרך משחק ויצירה ופחות בשיחה ישירה. מה שרואים יותר אצל מתבגרים ומבוגרים.
באמצעות יצירת קשר בטוח עם המטפלת, ביסוס אמון ונוחות בתוך הטיפול, כך עובדים בהדרגה על האזורים החסומים, תקועים, בגללם פנו ההורים לטיפול. עם התקדמות הטיפול, הילד לומד להכיר את עצמו, את תגובותיו לסביבתו. הילד הופך ליותר מודע לעצמו ולסביבתו ולומד איך אפשר להגיב אחרת.
בהדרכת הורים, המטפלת מתוך הכרותה וטיפולה בילד, ועל סמך לימודיה וניסיונה, עובדת עם ההורים מצד אחד, על הנושאים שמעסיקים אותם בנוגע לילדם ומצד שני, על נושאים שלדעתה חשוב להבינם לעומק לגבי הילד שלהם.
ההורים במסגרת הדרכת ההורים, יפתחו הבנה מעמיקה על קשיי הילד וחזקותיו. הם יבינו טוב יותר מדוע הם מגיבים לילד שלהם באופן מסוים וביחד עם המטפלת יתבוננו כיצד שינוי בתגובתם מוביל לשינוי בהתנהגותו של הילד ושינוי במצבו הרגשי. ביחד עם המטפלת יחשבו כיצד ניתן לנהוג ולהגיב אחרת במצבי מצוקה ולחץ.
נושאים נוספים שאנו מטפלות בהם:
- הפרעה על הרצף האוטיסטי אצל ילדים ובני נוער
- חרדות ופחדים
- התכנסות וביישנות מוגזמת
- דימוי עצמי נמוך
- קשיי שינה וקושי עם סידורי שינה בבית (מי ישן במיטת מי)
- קושי בסמכות (בבית, בבית ספר)
- קשיי קשב וריכוז והיפראקטיביות
- התנהגות מינית לא מותאמת
- בעיות התנהגות
- קשיים חברתיים
- התמודדות עם שיימינג וחרמות
תרבות שימוש המסכים מציפה ילדים ומתבגרים בתוכן שהם לא מסוגלים לתפוס, לנתח ולהבין אותו. לכן, זקוקים למבוגר שיתווך להם את המידע, יסביר, יעבד בשבילם את מה שראו ושמעו.
להלן תוצאות מתוך מחקרי מוח רבים שבדקו את הקשר בין חשיפה למסכים בגילאים שונים (ילדות והתבגרות) על התפתחות מוחית קוגניטיבית וחברתית.
כאשר תינוק מגיע לעולם הוא נושם את נשימתו הראשונה, סופג באופן חושי צלילים, אור, מגע, ריח וטעם. תינוק תמיד נולד לתוך הקשר משפחתי- לסיפור משפחתי וזוגי וסופג וחווה קשר בין אישי מהרגע הראשון של חייו.
הגוף שלנו מבלי משים 'מדבר' לחצים שלנו, חרדות, כאבים נפשיים ואיזורים לא פתורים שלנו. כולנו רקמת גוף-נפש שההבחנה בין השניים לא ברורה והאחד משפיע על השני ובחזרה.
בתקופות של עומס ולחץ כשאנו במצב נפשי לא טוב החשיבה שלנו נפגעת. במצבים כאלו קשה לחשוב בבהירות- החשיבה כמו הופכת למעמיסה ובמקום לעזור לנו להתקדם ולהבין דברים, היא הופכת לחזרתית, מציפה ולא תמיד הגיונית.
תוך כדי הטיפול הפסיכודינמי המטופל מבין למה הוא פועל כפי שהוא פועל, מדוע הוא 'מקלקל' לעצמו, או 'תקוע' במצב מסוים, למה חוזרים לו שוב ושוב מצבי חרדה או עצב ועוד.
כולנו פוחדים או חרדים ממשהו מידי פעם, השאלה היא העוצמה של החרדה ותדירותה. פחדים בגיל ילדות הינם אוניברסאלים וחלק מהתפתחות נורמאלית ותקינה.
סמכות הורית מיטיבה בתקופת הקורונה קצת על תקופת הקורונה אנו נמצאים בתקופה ייחודית משברית וארוכה שבה הפוליטיקה והמדיניות- החוץ הרחבה …